zapis-20-09-2017

Zakaj se povezovati s startupi?

StartSimple

Ta zapis boste brali 4 min

Startupovstvo je vrsto let poosebljalo trend inovativnosti, na katerem so želeli jadrati vsi. Tudi velika podjetja, ki so hitela svojo naprednost poudarjati z odprtimi pisarnami, biljardnimi mizami in hladno varjeno kavo. Če so ob tem iz brbotajočega kotla inovacij lahko prevzela še kakšno zanimivo idejo, je bilo slednje le še dodatni plus.

A le nekaj let je bilo potrebnih, da so veliki igralci na trgu o startupih v celoti spremenili mnenje, saj so zaznali, da se njihove industrije pod težo digitalizacije spreminjajo, izzivi, s katerimi so se začeli srečevati, pa so postajali vse večji in vse težje rešljivi.

Poglejmo samo primer prehrambne industrije v ZDA:

V zadnjih štirih letih je ta dosegla vsega 2,3 % letno rast. A bolj kot sam podatek zbode dejstvo, da je največjih 25 podjetij k temu prispevalo le 0,1 % letne stopnje rasti. Kdo je poskrbel za preostalo, se vprašate?

Dvajset tisoč malih živilskih podjetij, ki je skupaj ustvarilo 17 milijardno rast prihodkov in pokazalo, da z nišnimi ponudbami, kot so brezglutenski izdelki, izdelki brez laktoze, kavo in grškim jogurtom, veliko bolje razumejo trg in hitreje prepoznavajo ali ustvarjajo potrebe.

Nenazadnje pa se nam za potrjevanje teze ni treba ozirati daleč. Tudi pri nas so tako imenovani garažni pivovarji z naborom kraft piv ustvarili novo potrebo in zgradili pivsko kulturo, kar je večja pivovarja prisililo v nižanje cen in razmišljanja, s katerimi novimi produkti bi lahko našla prostor na povsem predrugačenem trgu.

Velika podjetja ustvarjajo produkte, ki jih znajo narediti, startupi pa produkte, ki jih trg želi

Nobeno veliko podjetje si danes ne želi, da bi se jim zgodil Netflix, Airbnb ali Uber, zato se v težnji, da bi svoje delovanje približati sodobnim odjemalcem, da bi povečali svojo inovacijsko aktivnost in na koncu tudi ohranili vodilno pozicijo na trgu, začeli vlagati v startupe in to že v njihovi zgodnji razvojni stopnji, preden bi jim ti začeli odžirati posel ali bi postali tako dragi, da si jih ne bi mogli več privoščiti. Kar se je na koncu izkazalo za koristno za vse vpletene, sploh če vemo, da uspeh startupov ni samoumeven.

Ko je Google v letu 2013 vložil v Uber, storitveno prevozno podjetje, zato da bi začel pisati svojo zgodbo o avtonomnemu avtomobilu, je bil to šele začetek skupne zgodbe. Danes je Uber postal del ekosistema ključnih Googlovih aplikacij. V Googlovem Zemljevidu si lahko denimo preračunate čas, ki ga boste z Uberjem porabili, da bi prispeli do cilja, koliko vas bo pot stala in oddate naročilo.

Na podoben način lahko potenciale startupov, v katerih prepoznate rešitve za vaše delovanje, izkoriščate tudi sami. Če se zavedate, da startupi posedujejo veliko znanja in idej in lahko rešujejo nekatera vaša največja in najtežja vprašanja, jim boste znali tudi pomagali ohraniti stabilnost, ki zaradi velike konkurence na trgu mladih upov ostaja njihov največji problem – po nekaterih podatkih naj bi kar 90 % startupov prej ali slej propadlo.

Torej, da bi startupi lahko preživeli, potrebujejo partnerje in srednja in velika podjetja imate priložnost, da se z njimi povežete, skupaj stopite na poslovno pot in razvijate poslovne ideje, ki bodo v korist vseh, še posebej pa vaših končnih uporabnikov.

Koristi startupov za velika podjetja Koristi velikih podjetij za startupe
Priprava poslovanja na prihodnost Predaja znanj in tehnologije
Inoviranje Relevantnost
Agilnost in hitrejše razvijanje projektov Stabilnost
Koristi startupov za velika podjetja
Priprava poslovanja na prihodnost/td>
Inoviranje
Agilnost in hitrejše razvijanje projektov
Koristi velikih podjetij za startupe
Predaja znanj in tehnologije
Relevantnost
Stabilnost

Sodelovanje in soinoviranje sta osrednja principa uspešnega poslovanja v digitalni ekonomiji

Nobena skrivnost več ni, da številne banke, javne ustanove ter podjetja razvoj in zagon inovativnih rešitev iščejo prav pri startupih, žal pa zanje največji izziv še vedno predstavlja, kako se s startupi povezati.

Prav zato želimo pri SAP-u prek projekta InnovMatch, ki ga prirejamo in tehnološko podpiramo že tretje leto zapored, podjetnikom iz Srednje in Vzhodne Evrope proces nekoliko olajšati.

Bistvo InnovMatcha je v skupnem ustvarjanju inteligentnega posla, zato inovativna in zagonska podjetja, razvojnike, podjetnike in študente vsako leto vabimo, da pomagajo razvijati pametne poslovne rešitve za poslovne potrebe velikih regijskih podjetij in s tem vsem stranem v projektu pomagati povečati posel.

In letos se je med pobudniki projekta znašla tudi skupina Sportina, katere cilj je, da bi s pomočjo najnovejših inovacij predvsem izboljšala nakupno izkušnjo potrošnikov, ki obiščejo njene trgovine. Redefinirati želi vlogo blagajne, prodajnega asistenta ter personalizirati digitalno komunikacijo v trgovini.

Sportinin primer pa je na koncu le eden od petih realnih poslovnih izzivov, ki smo jih na tokratnem InnovMatchu pripravili. Več o slednjem si preberite tukaj in kdo ve, morda se prihodnje leto na njem srečamo tudi z vami.

Tekmovanje InnovMatch sodelujočim ponuja dostop do potrebnega znanja in orodij, da svoje zamisli pretvorijo v dejanske rešitve za obstoječe poslovne potrebe. Tri najboljše rešitve čaka nagradni sklad v skupni vrednosti 15.000 EUR, predstavnike zmagovalne rešitve pa tudi pot v Berlin, kjer bodo obiskali hitrorastoči ekosistem zagonskih podjetij in inovatorjev, zbranih okoli podjetniškega pospeševalnika SAP.iO in Techstars. Rok za prijavo rešitev je 16. oktober.

ZANIMA ME VEČ O INNOVMATCH