star-wars-boj-svetlobnih-mecev

5 marketinških lekcij Vojne zvezd

Prodaja

Ta zapis boste brali 5 min

Bržčas največje poslovno presenečenje je leto 2017 prihranilo za konec. Disneyjeva tovarna sanj je v decembru z Rupertom Murdochom sklenila 50 milijardno kupčijo in z njo pod svoje okrilje priključila še zapuščino znamenitega studia 20th Century Fox. Nakup, ki bi ga površno lahko označili za norost, pa v resnici skriva nekaj najbolj pragmatičnih odločitev, ki bi utegnile Disney potisniti v sam vrh medijske produkcije. Zakaj?

Na eni strani je Disney z nakupom postal nov lastnik Foxovih ustvarjalnih studiev, ki so nam dali Simpsonove, Sodobno družino, Domovino itd., in s tem pridobil platformo za produkcijo novih avtorskih vsebin, s katero bi se lahko že kmalu spustil v boj z ustvarjalci vsebin na zahtevo, kot so Netflix, HBO, Hulu in Amazon, kjer Disney še ni pustil vidnejšega pečata.

Na drugi strani pa je Disney z nakupom postal tudi dokončni skrbnik dveh od treh daleč najbolj dobičkonosnih franšiz vseh časov, Marvelovega cineastičnega univerzuma oziroma Vojne zvezd, katere originalna različica epizode IV, Novo upanje, je tudi po odkupu pravic za franšizo v letu 2012, ostala v lasti Foxa.

In če vemo, da si je kupčijo štirih milijard dolarjev, kolikor je Disney Vojna zvezd stala, v samo treh letih domala povrnil, je jasno, da jih pri doseganju zastavljenih ciljev nič ne more zaustaviti.

Graf: Najbolj dobičkonosne franšize (december 2017)
Vir: Statista.com

Prihodki-fransize-SAP

No, bilo bi naivno verjeti, da je za uspeh Vojne zvezd kriv zgolj Disney. Naj številke in lastniške strukture še tako obračamo, nikakor ne moremo mimo dejstva, da Vojna zvezd že 40 let živi vzporedno življenje s svojimi filmi. Vojna zvezd slavi svoj praznik, je motiv TV oglasov, parodij in referenc, je pospeševalec prodaje, postala je ikona zabavne industrije in ni je sile, ki bi je ne mogla premagati.

Pa vendar nam lahko Disneyjev pristop k oživljanju Vojne zvezd pokaže nekaj marketinških manevrov, ki jih lahko koristno izrabimo tudi pri svojem vsakdanjem poslu. Nenazadnje Disney — kot nam kaže bogata zapuščina celovečernih filmov — to počne bolje kot kdorkoli.

Kako lahko Vojna zvezd nadgradi vaš marketing?

1. Koncepta, ki deluje, nikar kar tako ne opustite

Nekoč pred mnogimi leti v galaksiji daleč, daleč stran … Le kdo ne pozna znamenitega uvodnega stavka, ki je tudi ob projekciji osme inkarnacije Vojne zvezd, Poslednji Jedi, v kinodvoranah po svetu pozdravil na milijone privržencev kultne franšize?

Kljub vsem napredkom v avdio-vizualni tehnologiji, specialnim efektom in rekordnim budgetom, ki vsako epizodo delajo še mogočnejšo, se je v samih filmih sicer spremenilo bore malo. Vojno zvezd poganjajo ista uvodna špica, isti junaki, isti ali preoblečeni antijunaki, isti univerzum, isti večni boj med dobrim in zlim in, če smo nekoliko predrzni, tudi vedno ista zgodba. Vse zato, da bi se gledalec lahko čim prej potopil vanjo.

Darth-Vader-dancing

Kot snovalci marketinških kampanj na to domačnost pogosto radi pozabimo. Z vedno novimi vsebinami od javnosti vsakič znova zahtevamo, da se nas navadi, zaradi česar iz nje težko naredimo zvestega zagovornika. Disney nam s svojim primerom kaže, da nikdar kar tako ne zamenjajmo koncepta, ki deluje. Skratka ne bojmo se reciklirati dobre vsebine. V drugačni obliki bo še vedno ohranila svoje kakovostne primesi.

2. Poskrbite za širok nabor različnih vsebin

Večina marketingarjev danes stavi na tekstovna in slikovna sporočila. A kot smo že opozorili v našem marketinškem pregledu za leto 2018, se na ravni podajanja vsebin napovedujejo konkretne spremembe. Vse več pozornosti bo na spletu prevzemal video, kar je na svoj način pokazal tudi razrez interakcij na posamezno objavo prvega Disneyjevega filma iz serije Vojna zvezd.

Vir: TrackMaven
Vojna-zvezd-sila-se-prebuja_SAP

Disney za promoviranje Vojne zvezd poleg tekstovnih in slikovnih sporočil uporablja tudi druge tržne kanale, kot so video, zvok, videoigre in aplikacije. Čeprav je za Disney priprava slednjega veliko lažja, lahko tudi vi sledite primeru Disneyja in nove ciljne skupine iščete s preizkušanjem novih oblik vsebin. Namesto da bi se držali običajnega promoviranja blogov na družbenih omrežjih, poskusite z videi, podcasti, webinarji, prenosi v živo ipd. Morda med njimi najdete novo formulo in nova občinstva. A pri tem ne pozabite, da je vsebina kralj. Če ta ne bo dobra, je nihče ne bo pripravljen deliti.

3. Vojna zvezd nas uči, da je s promocijo treba pričeti dovolj zgodaj

Promocije Vojne zvezd se je Disney lotil v trenutku, ko je v javnost prišla informacija, da je odkupil pravice za franšizo od Georga Lucasa, to je cela tri leta, preden je v kinodvorane prišel prvi film nove trilogije. S kampanjo Star Wars Celebration je javnost vseskozi držal v pričakovanju.

Tudi vi se promocije lotite dovolj zgodaj. Nov izdelek, storitev ali dogodek napovejte pravočasno, da ima javnost na voljo dovolj časa, da v jih prepozna vrednost in se nanje primerno odzove. Vi pa imate s tem hkrati tudi dovolj časa, da odgovorite na vsa vprašanja javnosti ali preko vedenjskih vzorcev, ki jih pri njih zaznavate, vodite svoje komunikacijske in marketinške aktivnosti.

4. Pametno izberite najprimernejši čas pojavnosti

Preden je Disney pognal novo trilogijo Vojne zvezd, so vsi filmi iz franšize v kina prihajali v maju, v času poletne sezone blockbusterjev. Toda Disney je s premikom projekcije filma na december vedel, da Vojna zvezd niso samo filmi, ampak tudi:

  • figure,
  • namizne in videoigre,
  • knjige,
  • oblačila in druge fanovske dobrine.

S praznično projekcijo filma Disney navdušenje občinstva preusmerja v nakupe izdelkov za otroke, družine in prijatelje. Slednje lahko poskusite tudi sami. Prav gotovo imate na vidiku sejme, praznike ali dogodke, ki jih lahko izkoristite za dodatno promocijo.

5. Učite se iz lastnih napak ter prisluhnite odzivom in kritikam strank

Vsak fan Vojne zvezd vam bo znal povedati, da epizode I, II in III niso bile kaj prida. Še več, če bi lahko, bi jih iz spomina najraje zradirali. Ob zagonu nove trilogije je bil Disney tako v kočljivem položaju, saj je morali ustvariti film, ki bi zaobjel vse, kar so imeli ljudje v izvirnikih radi, in pomagal pozabiti na stvari, ki so se oboževalcem zamerile.

Kot marketingarji morate tudi vi slediti vsem odzivom in signalom, ki v podjetje prihajajo s strani strank. Pa ne zgolj prek pritožb, ki jih prejema služba za pomoč strankam ali jih kupci prilepijo na zid na družbenih omrežjih. Pozorni bodite tudi na signale obiskovalcev vaše spletne strani, nad katero znajo obupati, če jim ta ne nudi zadovoljive uporabniške izkušnje ali je preprosto prepočasna. Šele tako boste lahko kupcem ponudili to, kar si od vas zares želijo.

Vam je bil zapis všeč? V letu 2017 smo pripravili vrsto podobnih vsebin. Zbirko najbolj branih blogov si lahko brezplačno prenesete na spodnji povezavi.

PRENESI ZBIRKO ZAPISOV