iot-zapis

Zakaj je internet stvari (IoT) vaša najboljša naložba za prihodnost?

Poslovodenje

Ta zapis boste brali 4 min

Nepisano poslovno pravilo je, da vedno obstajata dve podjetji, ki ju morate upravljati: tisto, ki ga vodite danes, in tisto, kar bo to postalo jutri. Danes je to bližje resnici kot kdajkoli. Če razmišljate zgolj o današnjem poslu, se bo prej ali slej pojavil nekdo, ki bo vaš posel opravljal hitreje, bolje in ceneje od vas. Scenarij je lahko še bolj črn. Nadomesti vas lahko tehnologija in vaše procese v celoti avtomatizira.

Ozrite se okoli sebe. Preskoki na področju tehnologije so v zadnjih letih skokoviti. Samovozeči se avtomobili, vse pametnejša umetna inteligenca, virtualna realnost in, jasno, internet stvari (IoT).

Enaindvajset milijard najrazličnejših naprav bo do leta 2020 povezanih v internet stvari. Naprav, ki bodo sposobne meriti vsak vaš korak, se prilagajati vaši uporabi izdelkov in spreminjati vaše vsakdanje navade. Saj ste že slišali za robotske sesalnike, ki jih je mogoče aktivirati na daljavo, pametne sijalke, ki jih prižigate s pomočjo telefona, ali tekaške majice, ki zbirajo informacije o vaših športnih aktivnostih?

IoT vzpostavlja nove vzvode, kako bodo podjetja primorana delovati in se odzivati v prihodnosti. Merilne napravice zaradi možnosti povezovanja med podjetjem in kupcem ustvarjajo recipročen odnos, ki stremi k jasnemu cilju – boljšim izdelkom in boljši uporabniški izkušnji. Tista podjetja, ki bodo znala temu prisluhniti in na področju IoT-ja ravnati proaktivno, bodo, kot je napovedal že Forrester, v naslednjih letih dva- do trikrat verjetneje povečala tako prihodke kot svoj tržni delež. To velja za podjetja vseh velikosti in v večini panog, saj je trehnologija vedno bolj dostopna tudi najmanjšim. Ste že pripravljeni na prihodnost?

Koristi in pasti interneta stvari

Eden najbolj mikavnih vidikov IoT-ja je nedvomno povezljivost. Senzorji, ki so v pametnih napravah, ljudem, izdelkom in podjetjem omogočajo 24-urno vzajemno delovanje, ki odpira paleto najrazličnejših možnosti, kot so merjenje uporabe, zadovoljstvo z uporabo, obveščanje, naročanje in podobno.

Tako je v resnici bolj kot sprejetje IoT-ja za podjetja pomembna odločitev, kaj želijo z internetom stvari doseči. Morda povečati zaupanje strank? Zmanjšati operativne stroške? Optimizirati procese in bolje upravljati zaloge? Slednje je še posebej pomembno pri podjetjih iz segmenta SMB, ki operirajo z omejenim proračunom in lahko zaradi neustreznega nadzora nad podatki hitro izgubijo fokus.

Zato je v primeru malih in srednje velikih podjetij smotrno najprej določiti cilje, prepoznati, kateri podatki so koristni za dosego teh ciljev, in poiskati način, kako se z njihovo količino spopasti. Naprave IoT so sicer res sposobne izmeriti domala vse, a ključno je predvsem, kaj lahko s pridobljenimi podatki storimo.

Forrester je pokazal, da več kot 70 % podjetij danes verjame, da so prav zmogljivosti analiziranja podatkov naprav IoT kritične za njihov uspeh v prihodnosti. Zato bodo podjetja, ki bodo želela od IoT-ja odnesti največ, morala poiskati tudi sistem, ki bo sposoben podatke v realnem času analizirati. Z njim imajo namreč odprtih neskončno možnosti, med drugim:

• Doseganje operativne odličnosti

Obstojnost podjetja je v veliki meri odvisna od učinkovitosti. Izdelke je treba zasnovati, izdelati in dostaviti v najkrajšem času in na stroškovno najbolj učinkovit način. Z dostopom do podatkov in analiz, ki jih omogoča internet stvari, lahko podjetja bolj natančno upravljajo dobavno verigo in racionalizirajo ali celo avtomatizirajo procese, da bi pospešili izvedbo, dobavo, bolje upravljali zaloge in se izboljšali tudi na preostalih področjih.

• Izboljšanje obstoječih izdelkov

Zbiranje podatkov prek naprav v internetu stvari podjetju pomaga nenehno spreminjati in izboljševati njegove izdelke v skladu s kupčevimi pričakovanji. Podjetja lahko zaradi tega tudi predvidijo, česa si bodo kupci v prihodnosti želeli, in poskrbijo za inovacije, še preden se na trgu pojavijo prva povpraševanja. Zaradi tega si lahko podjetja izborijo pomembno konkurenčno prednost, povečajo rast poslovanja in ustvarijo nove vire prihodkov.

• Nove priložnosti

IoT ne prinaša priložnosti le za uveljavljene proizvajalce in uveljavljene izdelke. Z večanjem dostopnosti in potreb po v internet povezanih izdelkih se odpirajo tudi povsem nove možnosti za poslovanje in razvoj. Priložnost ni samo v izdelavi izdelkov, ki izkoriščajo IoT, ampak tudi v industriji IoT kot takšni. Razvoj elektronike, komunikacij, senzorjev in svetovanje o implementaciji IoT v procese in izdelke so le nekatere izmed možnosti, kjer dominirajo prav srednja in mala podjetja.

Kako pa se boste z jutrišnjimi poslovnimi izzivi spopadli vi?

Dokument: SAP Brings You the Internet of Things for Business

Kateri trendi vladajo na področju interneta stvari? Kakšne priložnosti se vam pri tem odpirajo ter katere rešitve in tehnologije so potrebne, da bi lahko prednosti interneta stvari v celoti izkoristili? Odgovor poiščite v brezplačnem dokumentu.

Prenesite tukaj >