svetilnik

Skrajni čas je, da začnete razmišljati o digitalizaciji

Poslovodenje

Ta zapis boste brali 3 min

Narava dela nam v podjetju SAP velikokrat dopušča, da pri podjetjih neformalno preverjamo, koliko pozornosti že namenjajo digitalizaciji in kako jo v resnici razumejo. Jasno, nekaj, kar je za poslovanje tako prelomnega in odločujočega, bi podjetja morala pograbiti z obema rokama. Še posebej, ker so obrisi digitalizacije vse vidnejši in vse bolj otipljivi.

Žal vedno znova presenečeno ugotavljamo, da je zavedanje o digitalizaciji med podjetji sicer prisotno, a premalo konkretno. Še vedno se premalo zavedajo potenciala tehnologije in sprememb, ki jih ta s seboj prinaša.

Do leta 2020 bo v internet povezanih že 50 milijard najrazličnejših naprav. To ne bodo zgolj računalniki, telefoni ali tablice, ampak tudi merilniki, signalizatorji in povsem običajne gospodinjske naprave. Vsem bo skupno to, da bodo zbirale najrazličnejše informacije o navadah uporabnikov ter jih pošiljale v splet. Med te naprave se bodo na primer uvrščali tudi hladilniki, ki bodo lahko sami oddajali naročila in skrbeli za vedno svežo zalogo živil v skladu z zahtevami odjemalcev.

Če vas kot trgovskega ponudnika v omenjenem primeru ne bo zraven in se vaše podjetje z napravami, povezanimi v mrežo interneta stvari, ne bo znalo povezovati, bo skrb za dostavo živil prevzela vaša konkurenca, ki bo logistično bolje organizirana in fizičnih trgovin morda sploh ne bo imela. Tako kot to odlično uspeva že Amazonu. Kje so še vsa priporočila za nakup, avtomatizirano iskanje najcenejše ali najboljše ponudbe in podobno.

Najbolj pomembno pri vsem tem je, da vas v spremembe ne bo silila zgolj tehnologija, ampak tudi njeni uporabniki. Širjenje digitalnih kanalov, platform in naprav je ustvarilo generacijo, ki je od rojstva povezana s spletom. Svoj življenjski slog nenehno prilagaja vsaki novi tehnološki iznajdbi, zato ne bo sprejela, da se ponudniki, s katerimi stopajo v interakcijo, temu ne bi prilagajali.

Prav ti posamezniki, natančneje milenijci ali generacija Y, bodo že v kratkem vaše najpomembnejše stranke, ki bodo imele za vas specifične zahteve. Samo ozrite se okoli sebe. Kickstarter postaja najbolj donosna investicijska platforma, v kateri dajejo kupci jasno vedeti, česa si želijo, na način, da podprejo projekt, ki se jim zdi uporaben in bo njegov produkt rešil njihove težave.

Podobno kot Kickstarter boste morali prek kanalov, ki jih boste vzpostavili v podjetju, pot do strank v prihodnosti najti tudi sami. Če ne boste poznali načinov, kako jim prisluhniti in razumeti, kaj želijo od vas, boste še naprej zgolj brcali v temo. Zato je pomembno, da začnete spremembe uvajati že danes in iz transakcijskega odnosa s svojimi strankami preidete v interakcijskega, svoj poslovni model pa digitalizirate, še preden bo to storila konkurenca.

Začnete lahko s strukturiranim pristopom k ocenjevanju vaše digitalne zrelosti, ki ne temelji le na razumevanju tehnologije, ampak tudi širše slike, kaj digitalna vključenost sploh pomeni za vaše podjetje oziroma poslovanje in kaj vam lahko prinese.

Nadaljnje vzpostavljanje strategije mora iti veliko dlje od marketinškega ali IT-oddelka. Na pojav digitalizacije potrebujete celovit, end-to-end odgovor. Nujna je vsepovezljivost vseh kanalov, povezovanje s kupci, dobavitelji, zaposlenimi in investitorji pa mora potekati neprekinjeno. Samo z boljšim razumevanjem vašega delovanja, potreb strank in analiziranjem masovnih podatkov, ki jih boste pridobivali prek različnih kanalov, boste lahko vzpostavili poslovni model, ki se bo razlikoval od konkurence ter vam prinašal dolgoročno vrednost in korist. Pri tem ni pomembno, ali ste veliki kot Amazon ali pa ste malo, družinsko podjetje. Kupci in njihove zahteve so enake za vse.

Zaposleni v podjetju SAP že vrsto let vztrajno izpostavljamo trende prihodnosti in iščemo rešitve, kako vam pri prehodu v digitalno okolje lahko pomagamo. Še posebej, ker dobro razumemo, kam se trendi digitalizacije usmerjajo. V ta namen vsako leto organiziramo tudi SAP Forum, enega največjih poslovnih dogodkov pri nas, na katerem vam želimo približati prihodnost poslovanja. Leto 2020 se ne nazadnje hitro približuje, odločujoče pa bo tudi za vas.