zapis-09-11

Kako izbrati BI rešitev po meri vašega podjetja?

Poslovodenje

Ta zapis boste brali 3 min

Ste se že kdaj vprašali, kako lahko Starbucks, največja veriga kavarn na svetu, odpre tri podružnice na isti ulici, ne da bi s tem ogrozil svojega poslovanja? Ali zakaj navkljub drastičnem upadu zanimanja ameriških in evropskih gledalcev za filme Adama Sandlerja, Netflix z njim sklene sodelovanje za kar štiri nove celovečerce?

Za na prvi pogled povsem nerazumne odločitve so v resnici krivi podatki, ki jih s pomočjo poslovne inteligence (BI) dotični podjetji uporabljata za poganjanje svojega poslovanja. Starbucks lahko z analiziranjem informacij o okolici, prometu, demografiji in obnašanju kupcev enostavno določi, kakšen potencial za uspeh še ima neka lokacija, Netflix pa je na drugi strani s širitvijo digitalnih vsebin na 130 novih držav pridobil malo morje informacij o navadah gledalcev po svetu, ki so mu na koncu pomagali razumeti, da je Latinska Amerika raj za Sandlerjeve komedije in da se v njih vendarle splača vlagati.

Poslovna inteligenca že, a kako?

Saj ne, da bi to bila kakršna koli novost. Podjetja danes bolj ali manj razumete, kako pomembno je natančno združevati in analizirati podatke, ki jih ustvarjate pri delu, da bi bolje razumeli, kaj se z vašim poslom dogaja. Preprosto, več informacij, kot imate in na več načinov, kot jih lahko združite in vizualizirate, boljše odločitve boste lahko sprejeli.

Poslovna inteligenca vam torej poleg podatkov o preteklih interakcijah:

  • Poročila: gre za statične informacije, ki se pogosto nanašajo na finance, kot koliko je podjetje v zadnjem mesecu/letu zaslužilo, zapravilo, prodalo ipd.
  • Analitika: Ta se ukvarja s preučevanjem podatkov za iskanje odnosov, vzorcev ali razlag. Ne gre za dogajanje v realnem času, njen namen pa je razumeti stvari, ne zgolj predstavljati.

Hkrati pa dodaja segmenta monitoringa in predikcije, saj je glavni namen poslovne inteligence v resnici zgraditi podporni sistem za sprejemanje odločitev.

“Monitoring” ali nadzor v realnem času Predikcija
Kakšna je trenutna čakalna doba za pomoč uporabnikom? Kako uspešna je bila danes prodaja? Kakšno je stanje zalog? Povezuje monitoring in analitiko, zato da bi lahko predvideli prihodnost.
“Monitoring” ali nadzor v realnem času
Kakšna je trenutna čakalna doba za pomoč uporabnikom? Kako uspešna je bila danes prodaja? Kakšno je stanje zalog?
Predikcija
Povezuje monitoring in analitiko, zato da bi lahko predvideli prihodnost.

Da bi podjetja lahko iz nepovezanih podatkov pridobivala tudi koristne informacije, denimo o:

  • stopnji fluktuacije kupcev,
  • novih trendih,
  • načinih za izboljšanje nakupne izkušnje,

potrebujejo ustrezna znanja in predvsem prava orodja. A kakšna? Nenazadnje ima vsako podjetje specifične potrebe in želje.

Katero BI orodje je najprimernejše za vas?

Kot smo lahko videli, poslovna inteligenca pomaga usmerjati podjetja, oblikovati strategijo in kar je najpomembneje, tudi povečati njihovo dobičkonosnost. A pred najemom BI orodja je najprej pomembno jasno razumeti potrebe podjetja.

Razlog, zakaj se toliko BI iniciativ rado sfiži, tiči v tem, da podjetja pogosto kar preskočijo korake temeljite analize poslovanja in definiranja potreb ter obtičijo v začetnem poskusu njene vpeljave z velikimi količinami poročil, a brez pravih idej, kaj z njimi početi. BI je veliko več kot le orodje za poročanje. Njegova vpeljava mora za podjetje postati način poslovanja. Šele takrat bo lahko podjetje sprejemalo prave ukrepe ali se osredotočalo na procese, ki so pomembni za posel.

Preden se začnete osredotočati na tehnologijo si zato najprej odgovorite na vprašanja, kot:

  1. Kakšna je trenutna infrastruktura v podjetju?
  2. Ali bo novo orodje sposobno sodelovati z obstoječo infrastrukturo?
  3. Boste za novo orodje potrebovali dodatno strojno opremo?
  4. Imate v podjetju dovolj znanja za razvoj BI rešitev?
  5. Kateri so ključni razlogi za vzpostavitev poslovne inteligence in kako bo ta podprla odločanje v podjetju?

Nato pa se dobro premislite spodnje korake, zato da bi našli pravo orodje za vas:

infografika