zapis

Kako po dopustu zagristi v delo?

Odločanje

Ta zapis boste brali 5 min

Šala, ki kroži po spletu, da je vrnitev na delovno mesto po dopustu krut opomnik, zakaj ste si dopust v prvi vrsti sploh vzeli, je najbrž res ostra. A bilo bi narobe, če si ne bi priznali, da v sebi nosi tudi nekaj resnice. Občutek vrnitve za delovno mizo je pogosto grozen, kajne? Naenkrat vam po glavi roji veliko vprašanj. Kaj se je s podjetjem dogajalo, ko ste bili na dopustu? Kako se po vrnitvi z dopusta s čim manj napora vklopiti v delo in premostiti vso težo bremena, ki se naenkrat zgrne na vas?

Slednje še posebej zadeva vodstva, ki morajo v hipu poznati odgovore na vse težave, ki so se v času njihove odsotnosti pojavile. Zato ne preseneča, da se ponekod vodstva bojijo zapustiti podjetje za več kot nekaj dni, kaj šele tednov, da ne bi s tem škodovala poslovanju podjetja. Pa čeprav je daljši dopust, kot smo že pokazali, ključen za ohranjanje vneme pri delu.

Izbira primernega trenutka za oddih ni edina težava, ki danes bega vodstva. Kaj pa v primeru, ko se za dopust odločijo zaposleni – še posebej tisti, ki so najbolj ključni za poslovanje? V času njihove odsotnosti jih ne bi smeli obremenjevati in motiti, po njihovi vrnitvi pa je treba poskrbeti, da bo vklop čim manj boleč. Če le ne želimo izničiti vseh koristi dopusta. Zato vodstva odhodov na in vrnitev z dopusta ne bi smela prepuščati naključjem in golim navadam zaposlenih.

Če se znate na dopust pravilno pripraviti in k temu spodbuditi tudi zaposlene ter urediti seznam opravil, ki jih morate urediti po vrnitvi, bo prihod res bistveno lažji. S tem zaposlenim ne nazadnje pokažete, kaj od njih pričakujete. A s tem prehod še vedno ni enostaven. Podjetje je živa tvorba, ki se nenehno spreminja. Veliko stvari v njem je brez dobrega napovedovanja težko predvideti, še težje pa v isti sapi sprejeti potrebne ukrepe. Zato je lahko prav izraba poslovnih podatkov v času dopustov ključna.

Pomislite, da se s tem, ko imate v podjetju zabeležene vse delovne procese in lahko nemoteno spremljate njihov potek, za delovno mizo ne rabite vračati nepodučeni. Enako velja tudi za zaposlene. Z njimi vam ni treba sestankovati samo zato, da bi vam predstavili razmere v podjetju.

Prav tako vam jih ni treba obremenjevati s pripravo različnih poročil, da bi lahko zaznali, ali kje v podjetju škripa. Sestanke lahko bolje izkoristite za razporeditev nalog za reševanje vseh nastalih težav, ki ste jih po vrnitvi zaznali v sistemu. Morda delo poteka bistveno počasneje kot v preteklem letu, morda zaznavate pohajanje zalog, v podjetje prihaja premalo denarja in podobno.

Poslovna inteligenca vam v trenutku pomaga razumeti, kaj se s podjetjem dogaja in h katerim poslovnim trendom krmarite. Tako lahko v podjetju hitro preverite, katerih opravil se je po vrnitvi smiselno najprej lotiti in bodo imele za vaše poslovanje največjo korist. Nekaj primerov si oglejmo spodaj:

1. Obdelava naročil in stanje zalog

Podjetja v času dopustov zaradi odsotnosti zaposlenih z delovnih mest le s težavo delajo s polno paro. To se lahko pozna tudi pri obdelavi naročil in njihovi izvedbi, pa tudi pri dobavi zalog, kar pomeni, da se lahko začnejo naročila nenadzorovano kopičiti, čas dobave pa podaljševati. To vodi v večje nezadovoljstvo strank in manjši dotok denarja v podjetje, ki je ključen za nemoteno delovanje.

Z izrabo poslovne inteligence lahko po vrnitvi hitro ugotovite stanje naročil in kaj je vzrok, da določena naročila niso bila obdelana. Pomanjkanje delovne sile ali nezmožnost nabave materialov? Morda kar nezanesljivi dobavitelji? Ko to ugotovite, lahko izvedete tudi potrebne ukrepe.

2. Razporeditev zaposlenih po odsotnosti

Razporeditev dela je neposredno povezana s točko 1. Ker lahko analizirate delo zaposlenih in njihov doprinos podjetju, lahko tudi natančno predvidite, kje bo potrebna dodatna pomoč, da ne bi prišlo do zamud in izpadov dohodka. Poiščete lahko tudi načine in sredstva, ki so potrebni, da bi bili zaposleni bolj odzivni, da bi se povečala produktivnost in da bi se ne nazadnje povečal tudi dobiček.

Tako lahko na primer ugotovite, da morate zaradi nizkega stanja zalog materialov okrepiti nabavo. Prodajna ekipa se zato najprej osredotoči na obstoječe stranke in ko se stanje normalizira, prične iskati nove.

3. Izterjave

Izpad dohodkov v podjetju lahko s seboj prinese veliko težav. Najpogosteje neredna plačila zaposlenim in težjo dobavo zalog. S pomočjo poslovne inteligence hitro preverite, ali morebitne zamude pri plačilih vplivajo na dobavo zalog in izpolnitev letnih planov.

Ker je čas dopustov tudi čas, ko marsikatero podjetje zamuja s plačili, lahko hitro preverite, kdo so zamudniki in jih v primeru, da izpad dohodkov negativno vpliva na vaše poslovanje, prijazno opomnite na neporavnane obveznosti.

4. Prodajni trendi

Je upad prodaje povezan s sezonskim trendom ali znak za preplah? Po vrnitvi z letnih dopustov lahko slednje hitro preverite. Odčitajte trend poletne prodaje in ali morebiti odstopa od lanskih rezultatov. V primeru, da skozi vse leto zaznavate rast, je prav, da primerjavo naredite za celotno obdobje enega leta. Tako boste bolj natančno zaznali, ali je bilo poletno obdobje z vidika prodaje in dobave problematično ali ne. S tem bodo nato povezani tudi ukrepi za dodatne prodajne aktivnosti.

Poslovna inteligenca vam je pri privajanju na delo po dopustu lahko v veliko pomoč, saj vam ni treba na slepo ugotavljati, katerim dolžnostim se morate po vrnitvi v službo posvetiti in česa se najprej lotiti. Prav tako vam lahko močno poenostavi čas dopustov v podjetju. Poslovanje podjetja se z odhodi na dopust namreč še ne ustavi.

Dokument: Business Intelligence: A Guide for Midsize Companies

V dokumentu lahko najdete ključne prednosti orodij za poslovno analitiko ter kako z njihovo pomočjo doseči bistveno prednost pred konkurenco.

Prenesite tukaj >