UI-2018

Kako bo umetna inteligenca vplivala na vaše poslovanje v letu 2018

Odločanje

Ta zapis boste brali 4 min

Le kako uspe Amazonu dostaviti blago v 8000 mest po svetu že v nekaj urah po oddaji naročila? Rekli boste, da zagotovo zato, ker so proces naročanja, priprave in odpreme blaga predvideli do potankosti. In ne bi se zmotili. A v vsej zgodbi manjka še bistvena podrobnost — umetna inteligenca (UI). Zaradi nje lahko trgovski velikan predvidi nakup, ne da bi kupci sploh pritisnili na gumb NAROČI, in izdelke predčasno odpošilja v kupcem najbližja skladišča.

Zaznavanje povpraševanja (t. i. demand sensing) lahko tako v realnem času določa, kje, kdaj in v kakšni količini bo opravljen nakup, preden bi do njega sploh prišlo, ter za zaključek posla izvede ustrezne ukrepe.

Rezultat slednjega je, da lahko Amazon s predvidevanji umetne inteligence na eni strani posluje bolj učinkovito in izboljšuje svoje poslovne rezultate, na drugi pa tudi aktivno sodeluje pri oblikovanju vedno novih in vedno boljših storitev za stranke. In če si dovolimo biti za hip nekoliko površni, za to pri umetni inteligenci danes v resnici gre.

Res nekatere najbolj pogumne napovedi kažejo, da naj bi umetna inteligenca do leta 2025 nadomestila tretjino delovnih mest — še posebej zanimivo je spoznanje, da bo po napovedih Svetovnega ekonomskega foruma 65 % današnjih osnovnošolcev opravljalo poklice, ki sploh še ne obstajajo — pa tudi, da naj bi do leta 2029 Googlovi roboti že dosegli raven človeške inteligence.

SAP_UI
Vir: CallaghanInnovation

A ni se nam treba ozirati daleč v prihodnost, da bi uvideli vse koristi, ki jih UI že omogoča. Umetna inteligenca namreč lahko danes opravlja naloge, ki so v preteklosti zahtevale človeško inteligenco – prepoznava govor, sprejema odločitve, se uči — in zaradi teh lastnosti tudi že aktivno spreminja delovanje industrij, ki bodo vse po vrsti v naslednjih treh letih občutno povečale vložke v tehnologijo.

Tako lahko rečemo, da po zbiranju, analizi in upravljanju podatkov v realnem času umetna inteligenca danes predstavila še zadnji stadij na poti pametnejšega upravljanja in delovanja podjetij, ki lahko zbrane informacije in zaznavanje aktivnosti izkorišča za reševanje izzivov.

SAP_vlozki-v-UI-1

Kot ključna se je pokazala znotraj treh segmentov delovanja podjetij, in sicer pri:

a) avtomatizaciji nalog, kjer podjetjem pomaga upravljati sredstva, planirati rast, kadrovati ipd.;
b) razumevanju kupcev, kjer pomaga zbirati želje, vedenja, transakcije, življenjski slog in osebnostne lastnosti posameznikov, da bi podjetja pridobila celosten pregled nad njimi, te podatke pa nato izkoristila za zagotavljanje najboljše izkušnje;
c) komunikaciji s kupci, ki izziv po večji odzivnosti sprejema nase. Če gre verjeti Forresterjevim napovedim, naj bi v letu 2018 na 10 % odločitev o nakupu že vplivala umetna inteligenca, do leta 2020 pa bi lahko sama ustvarila že milijardo svetovnega posla.

SAP_UI1

Če smo torej na umetno inteligenco še v lanskem letu gledali kot na nekaj, kar nam lahko pomaga preoblikovali izkušnjo za stranke, je v letu 2018 napočil čas, ko moramo pridobljene informacije pri rokovanju z UI izrabiti, da bi nasploh izboljšali svoje delovanje.

Kako bo umetna inteligenca spremenila poslovanje v letu 2018

1. Pametnejši marketing

Kampanjsko komuniciranje in priprava sporočil, ki bi ugajala vsem, ni več dovolj. Ključna postaja h kupcu usmerjena komunikacija, tj. odzivanje na vedenja vselej povezanih kupcev v realnem času, in sicer ob upoštevanju predhodno neznanih podatkov, ki izhajajo iz konteksta uporabe, kot denimo, kje se kupec nahaja, kaj je na tej lokaciji, kakšno je tam vreme ipd.

Pričakujemo lahko, da bo v kombinaciji z masovnimi podatki in strojnim učenjem UI močno vplivala na to, kako bomo v prihodnje tržili sodobnim potrošnikom. Glavno vodilo bo tako zbirati želje, vedenja, transakcije, življenjski slog in osebnostne lastnosti posameznikov, da bi pridobili celosten pregled nad njimi, te podatke pa nato izkoristiti za avtomatizirano dostavo visoko prilagojenih vsebin.

2. Chatboti

Chatboti so računalniški programi, ustvarjeni za simulacijo komunikacije z uporabnikom na internetu, ki bodo svoj preboj doživeli prav v letu 2018. Podjetjem naj bi pomagali izboljšati izkušnjo za stranke, Gartner pa že napoveduje, da bo do leta 2020 kar 85 % vse interakcije potekalo prek t. i. botov.

Glavna prednost chatbotov je poskrbeti za hitrejše odgovarjanje na vprašanja in razreševanje težav uporabnikov. Povezani z vašim podatkovnim virom pa lahko za vas tudi zbirajo in kombinirajo informacije, da bi ugotovili, kdaj in kako se z uporabnikom povezati.

Ai_napovedi_SAP

3. Poslovni asistenti

Osebni asistenti, kot so Alexa, Siri in Google Assistant, bodo svoj prostor našli tudi v poslovnem okolju. IDC je v svoji študiji namreč ugotovil, da kar 50 % novih mobilnih aplikacij kot primarni vmesnik uporablja glas. Poslovni asistenti bodo zaposlenim omogočili enostavno upravljanje vsakdanjih aktivnosti, kot so urejanje koledarja, to-do list in opomnikov s pomočjo glasu, prebirali bodo e-pošto in predlagali odgovore, seveda pa je končni cilj enostavno komuniciranje s ključnimi poslovnimi sistemi, ki bodo sposobni preko zvočnih ukazov pregledovati podatke in sprejemati predloge za nadaljnje ukrepe.

Alexa za podjetja je šele začetek.

4. Avtomatizacija in nova delovna mesta

Izraba umetne inteligence pri vsakdanjih poslovnih praksah še ne pomeni, da bo zaradi nje več in več ljudi ostajalo brez služb. Vloge zaposlenih se bodo le preusmerile na nova delovna mesta, ki zahtevajo več kognitivnih, vodstvenih ali načrtovalnih veščin, ki jih nobena tehnologija danes ne more nadomestiti, za to pa bo ključno začeti prepoznavati kompetence zaposlenih in jih razvijati skladno s cilji podjetja.

SAP_UI_poklici

Pri vsem govoru o umetni inteligenci pa vendarle ne smemo pozabiti, da bodo za njeno nemoteno delovanje ključni visokokakovostni podatki. Brez njih so vsi predlogi in ukrepi, ki jih UI lahko predvidi za nas, neuporabni.