blog

Boste Netflix ali Blockbuster digitalnega sveta?

Odločanje

Ta zapis boste brali 4 min

Informacije preplavljajo vsak delček našega življenja. Poglejte samo Google, ki vsako sekundo z naše strani prejme 40.000 iskalnih ukazov. To je 3,5 milijona iskanj vsak dan! Med njimi tudi takšnih, ki so prišla izpod prstov vaših obstoječih ali potencialnih strank. Enormne količine informacij, ki jih vsak dan produciramo, pa lahko podjetja tudi pametno izkoristimo. In to ne glede na velikost. Zakaj potem tega ne počnemo?

Vlaganje v tehnologije za razumevanje podatkov ni in ne sme biti le domena velikih podjetij

Uspešna podjetja prihodnost napovedujejo bolj agilno in hitreje kot kdaj koli. Za primer poglejmo Uber, Netflix ali Airbnb. Njihova zgodovina obstoja ni dolga. Še nekaj let nazaj so veljali za startupe z zanimivimi koncepti. Pa vendar so uspeli v samo nekaj letih dodobra prevetriti industrije, v katerih delujejo. Uber spreminja javni prevoz, zaradi Netflixa je največja mreža izposojevalnic video vsebin v Ameriki (Blockbuster) leta 2010 že zaprla vrata 1700 poslovalnic, s svojimi kvalitetnimi vsebinami pa je Netflix danes vse večja grožnja tudi kabelskim televizijam.

In kaj je pravzaprav skrivnost uspeha? Da bi lahko na vprašanje odgovorili, moramo najprej razumeti, od kod ideja za Netflix, kot ga poznamo danes, sploh prihaja. Svoje poslovne poti ni pričel z “videom na zahtevo”, kar je po vsem svetu praktično sinonim za to storitev, ampak z izposojo DVD-jev, ki jih je naročnikom dostavljal po pošti. Prav zbiranje podatkov o svojih strankah, spoznavanje njihovih želja in razumevanje potenciala interneta je podjetje pripeljalo do točke, ko so začeli razmišljati o novi video platformi, ki je za vedno spremenila načine, kako dostopamo do vsebin.

Pa ne samo Netflix. Z disruptivnimi inovacijami, ki so prilagojene uporabnikom, mladi startupi po vsem svetu uničujejo ustaljene poslovne modele, pocenjujejo storitve in postavljajo temelje prihodnosti, ki je pred nami.

info

Slika 1: Netflix pogodb z ustvarjalci ne podaljšuje zgolj zaradi odzivov kritikov. Še preden Netflix svoj katalog poveča za dodatno serijo, ve, kakšno zanimanje bo spodbudila, ali bo sprožila val kompulzivnega ogledovanja epizod — t. i. binge watching — in katera bo tista epizoda po vrsti, ki bo gledalca prepričala, da si bo ogledal celotno sezono.

Tudi vaš uspeh v digitalni ekonomiji je odvisen od tega, v kakšnem razmerju ste z vašimi podatki

Spoznajte, kako vam analitika lahko olajša poslovanje – pridružite se nam 15. novembra 2016

Prijava na dogodek

Kot smo videli, koristi, ki jih je mogoče pridobiti s skrbno analizo podatkov, ne gre podcenjevati. Še več, raziskava IDC je pokazala, da obstaja neposredna povezava med digitalno transformacijo podjetja in rastjo prihodkov. Mala in srednje velika podjetja, ki so aktivno izrabljala poslovno inteligenco za izboljšanje svojega poslovanja, so bila tudi tista, ki so na letni ravni dosegala 10- in večodstotno rast prihodkov.

Kar samo kaže, da ne glede na to, kako ste do danes v podjetju gledali na poslovne podatke, se jim v prihodnosti ne boste mogli izogniti. Prav v njih namreč lahko prepoznavate nakupne navade svojih kupcev in izkoriščanje priložnosti, ki se vam s tem ponujajo.

Kako drugače pa boste še lahko zagotavljali odlično storitev in izdelke svojim kupcem? Poznavanje vsakega individualnega kupca je mogoče le, dokler delujete v omejenem obsegu. To pa onemogoča rast, kajne? Enako velja tudi za strateško odločanje – predvsem v podjetjih s tradicijo odločitve velikokrat temeljijo na občutkih, ki pa v hitro spreminjajočem se svetu pogosto pomenijo zgolj kratkoročno izboljšanje poslovanja.

Da bi lahko podjetja iz SMB segmenta dolgoročno uspešno rasla in inovirala, morate svojo digitalno transformacijo zgraditi okrog zbiranja in obdelave pravih podatkov ter vse skupaj podpreti s tehnologijami, ki bodo vsem v podjetju omogočale koriščenje zbranih podatkov.

V svetu globalnega poslovanja celovita (digitalna) platforma namreč ni več nekaj, kar bi bilo v podjetju fino imeti, ampak ključ do preživetja. In prav zaradi oblaka in vse bolj dostopnih Saas sistemskih rešitev se tudi malim in srednje velikim podjetjem ni treba več spopadati s proračunskimi izzivi dragih sistemov, da bi lahko držala korak s svojimi veliko večjimi konkurenti. Tudi sama podjetja lahko svoje trdno jedro delovanja zgradite okrog podatkov. Netflix, Uber, Facebook in Airbnb so več kot odličen dokaz za to, da iz majhnega zraste veliko.

Dokument: Meeting the Challenges of Business Intelligence for Small Enterprises

Tudi mala in srednje velika podjetja kažejo potrebe po boljšem napovedovanju poslovanja, a imajo za razliko od svojih veliko večjih konkurentov zelo omejen proračun. Kako takšnemu podjetju omogočiti rast, zagotavljati hitrost in osredotočenost pri poslovanju? Odgovor poiščite v brezplačnem dokumentu.

Prenesite tukaj >