20160721_HR_dopust-2-Depositphotos_41918911_original

Zakaj je živčno zaključevanje nalog pred dopustom enako boju z mlini na veter?

Kadri

Ta zapis boste brali 4 min

Dopust bi moral biti zabaven. Ne glede na to, kaj se odločimo med njim početi. Toda misel nanj velikokrat ni samo prijetna. Še posebej, ko se bliža datum našega oddiha. Težko se je sprostiti ob skrbi za vse naloge, ki jih moramo pred odhodom še zaključiti. Največkrat se zato potisnemo v stresno situacijo, ko skušamo vse postoriti naenkrat. Tudi za tedne vnaprej, ko nas ne bo.

Morda s tem dokažemo, da smo odgovorni zaposleni in ne želimo ničesar prepustiti naključju. Toda kar na ta način v resnici počnemo, je, da opravljamo veliko dodatnega dela in porabljamo energijo, ki bi jo za opravila sicer porabili v prihodnosti. S tem žrtvujemo tudi dragoceni čas za sprostitev in posledično dopust namesto v obdobje za uživanje spremenimo v čas za okrevanje.

Zagotovo vam je znan scenarij, ko ste pred odhodom lovili roke. Delovnike ste vlekli v večerne ure in čeprav sta kava in navdušenje pred odhodom morda pomagala pozabiti na utrujenost, je podrt ritem spanca zahteval svoj davek. Da bi si povrnili moči, ste del dopusta prespali in žrtvovali trenutke z najbližjimi.

Tudi nekajdnevna regeneracija tekom tedenskega oddiha zagotovo ni kratek čas. Zaradi tega odsotnosti z delovnega mesta na koncu ni mogoče dobro izkoristiti ali službe povsem odmisliti.
Pa saj ne, da bi morali v pisarni pred oddihom “luftati”. Le zavedati se moramo, da vsega dela ne moremo opraviti sami. Če mislimo, da bomo že počivali na dopustu, se s tem samo slepimo, zato se je pred odhodom najpomembneje dobro organizirati.

Pripravili smo tri korake, ki jim lahko sledite, da bo vaš odhod na dopust čim manj stresen:

1. korak: Priprava

Priprave na dopust predstavljajo izredno stresen čas. Če se občutkom prepustite, problem samo še poglobite. Ker ves čas razmišljate samo o tem, kako naloge zaključiti, v resnici opravite manj dela, kot bi ga lahko, nemogoče pa jih bo odmisliti tudi tekom dopusta. Zato se osredotočite samo na najbolj ključne naloge, to je tiste, zaradi katerih utegne delo brez vašega doprinosa obstati.

Prepričajte se, da vsi, ki jih vaš odhod na dopust zadeva, to prvi izvejo. Sodelavci bodo tako lažje planirali in si razporedili delo v času vaše odsotnosti. Le ne pozabite jim pripraviti seznama nujnih nalog. Določite lahko tudi, kdo naj v tem času sprejema odločitve namesto vas. Še posebej, ko gre za odločitve manjše narave. Sodelavcev tako ne bo ves čas preplavljal občutek, da se morajo za vsako stvar obrniti na vas. Po potrebi zaposlene, ki vas bodo v času odsotnosti nadomeščali, podučite tudi o za poslovanje pomembnih opravilih, da se ne boste po oddihu naenkrat srečali s problemi celega tedna.

Pripravite si tudi seznam opravil, ki jih morate opraviti po vrnitvi v pisarno, saj lahko v času oddiha nanje hitro pozabite. Strankam povejte, kdo vas bo v času odsotnosti nadomeščal in jih s tem predčasno pripravite na svoj odhod. Ne pozabite vključiti niti avtomatskega odzivnika, tako da se bodo v primeru težav znale obrniti na pravi naslov.

2. korak: Tranzicija

Ko odhajate na dopust, si želite nemudoma preklopiti in kar se da hitro počivati. Kar pa ni najbolj učinkovit način sproščanja. Bolje je, če tranzicija poteka počasneje. Da um in telo privadimo na spremembo, še posebej, če je bil odhod na dopust zelo stresen. Če je preklop nenaden, imunskemu sistemu zmanjšamo odpornost in se po nepotrebnem izpostavljamo boleznim. Najprimernejša tranzicija je, da prvih nekaj dni dopusta ohranjamo podobno raven mentalne in fizične aktivnosti ter jo postopoma zmanjšujemo do popolne sprostitve.

3. korak: Dopustovanje
Ko ste na dopustu, se ne pozabite odklopiti. Pogosto ponavljamo napako, da na dopust vzamemo različne naprave in pregledujemo e-pošto ali zaganjamo druga poslovna orodja. Le kako se lahko nekdo sprosti, če ves čas razmišlja o prihajajočih obveznostih? Zato se prenehajte ukvarjati s stvarmi, nad katerimi nimate kontrole. Če ste pisarno dobro pripravili na svoj odhod, jim pustite, da svoje delo opravljajo brez vas. Če vas iz pisarne kličejo, medtem ko ste sredi aktivnosti, pozabite na klic. Velikokrat gre za primer, ki so ga na koncu tako ali tako sposobni razrešiti sami. In če res ne gre drugače, določite uro v dnevu, ko boste dosegljivi za najnujnejše stvari. Tako klici ne bodo vpadali v vaše dopustniške načrte in vam določali, kako boste dopust preživljali.

Uživajte! Stanje vašega duha določa stopnjo kakovosti in koristnosti oddiha. Poskrbite, da med dopustom ostanete mirni, srečni in energični. Če boste svoj čas dobro izkoristili, se boste na delovno mesto vrnili veliko bolj sveži in spočiti.

In ne pozabite. Tudi vrnitev v pisarno naj ne bo preveč kaotična. Vse sestanke planirajte šele dan ali dva po vrnitvi, prav tako pa v svoje obveznosti ne zagrizite takoj. Sodelavce prosite, da vas prvi dan na delovnem mestu obravnavajo, kot bi bili še vedno na dopustu. Čas izkoristite tako, da odgovorite na vprašanja strank in se ponovno vključite v delovni ritem. Na ta način boste bolje pripravljeni na vse izzive, ne da bi že takoj začeli razmišljati, kdaj si boste lahko spet privoščili dopust.


Vas zanima več? Pišite mi:

mag. Maja Žagar

SAP Slovenija
Pišite mi Obiščite me na LinkedInu