1929626

Zakaj bi morali v podjetju pripraviti mizo za nove diplomante?

Kadri

Ta zapis boste brali 4 min

Ker vedno več podjetij svoje delovanje združuje z digitalnimi platformami, je potreba po zaposlovanju kadra, ki je s tehnologijo na “ti”, postalo nekakšno pravilo. Jasno, tehnologija lahko razreši veliko težav na delovnem mestu, a le, če jo zaposleni ponotranjijo in uporabljajo.

Žal pa se veliko pobud za digitalizacijo poslovanja ne konča dobro. Podjetja zmotno mislijo, da jo je mogoče vzpostaviti čez noč in da jo bodo uporabniki tekom dela že še osvojili. Pri tem pogosto spregledajo najbolj relevantne kandidate, ki bi jim lahko kar najbolje pomagali pri digitalni tranziciji — nove diplomante. Generacija milenijcev, ki ji pripadajo današnji učenjaki, je namreč prvi pravi produkt digitalne dobe. Nepretrgoma preži za vsebinami in sporočili na družabnih omrežjih. Z mreženjem in njegovimi koncepti se je prek digitalnih skupnosti pričela seznanjati že v mladosti. Povsem intuitivno sprejema tudi vsako novo digitalno platformo, ki se pojavi.

Če milenijce povežete v svoje poslovno okolje, slednje ne bo pomagalo zgolj pri formiranju delovne sile prihodnosti. Pomagalo bo tudi obstoječim zaposlenim, saj se bodo ti hitreje privadili na spremembe, ki jih narekuje tehnologija. Ko digitalno osveščen študent prične s službo ali prakso v podjetju, bo namreč začel spreminjati tudi odnos do dela drugih zaposlenih in delil svoje izkušnje. Še posebej, če se bo to na koncu poznalo pri učinkovitosti.

Kaj morate vedeti pred zaposlitvijo svežih diplomantov?

Prav gotovo obstaja veliko razlogov, zakaj v svoje okolje ne spustiti študentov in novih diplomantov. Velikokrat jim radi pripišemo muhavost ali neodgovornost. Ker so odraščali v digitalnem svetu, kjer jim je bila vsaka informacija podana, morda tudi nimajo razvitega kritičnega mišljenja ali raziskovalnega duha, da bi lahko razrešili kompleksnejše težave.

A prav razumevanje vseh generacij, ki jih danes sestavlja delovno okolje, in način, kako se lahko med seboj povezujejo ter drug od drugega učijo, sta ključna za oblikovanje podjetja, pripravljenega na jutri. Delodajalci zato že pospešeno zaposlujejo in usposabljajo diplomante, saj v tem prepoznavajo veliko pozitivnih učinkov za podjetje in naložbo za prihodnost:

1. Današnji diplomanti so za razliko od starejših generacij na “ti” s tehnologijo

Daleč najboljši razlog, zakaj zaposliti študenta, je njegovo poznavanje tehnologije in digitalnih skupnosti. V digitalnem svetu se morajo podjetja namreč začeti ukvarjati tudi z uporabniki družabnih omrežij in nihče ni z njimi bolje seznanjen kot študenti, ki platforme uporabljajo za vsakdanjo komunikacijo. To dragoceno znanje vam lahko pomaga, da dosežete občinstva po vsem svetu in s tem ohranjate rast poslovanja.

2. Inovativne ideje stresajo iz rokava

Delodajalci pogosto pravijo, da želijo v svoje vrste zvabiti kandidate, ki jih odlikujejo komunikacijske spretnosti in sveže ideje. Današnje univerze spodbujajo inovativnost in ustvarjalnost ter študentom pripravljajo veliko izzivov, ki jim pomagajo omenjeni sposobnosti razvijati. Ne glede na to, kakšna je bila na koncu njihova povprečna ocena, so ti študenti v razredu raziskovali ter pridobivali ustvarjalne in sodelovalne spretnosti, ki jih lahko uporabijo pri vsakdanjem delu.

3. Milenijci so hitri in zavzeti učenci

Sveži diplomanti se hitro učijo in absorbirajo informacije. Čeprav niso bili nikdar na nobeni poziciji, se želijo hitro približati delovnemu okolju in kulturi, ki vlada v podjetju. Zelo verjetno bodo pripravljeni tesno sodelovati tudi z drugimi zaposlenimi (posamezniki ali skupinami) in jim pri določenih temah, s katerimi so bolje seznanjeni, nuditi pomoč.

4. Imajo matematične in kvantitativne veščine

Sodobni diplomanti z naravoslovnimi ali poslovnimi diplomami se navadno ponašajo z dobrim poznavanjem matematike. Ker so te spretnosti nedavno razvijali v času študija, jih lahko koristno uporabite. Še zlasti, če je vaše delovanje močno odvisno od podatkovnih analiz.

Omenjene spretnosti diplomantov samo kažejo, da ni razloga, da bi pri njihovem zaposlovanju oklevali. Mladi lahko vašemu podjetju prinesejo veliko koristi – od večje prepoznavnosti v digitalnem svetu do bolj raznolike in ustvarjalne delovne kulture. Do leta 2020 bodo predstavljali že 50 % globalne delovne sile. Kdaj se nanje pripraviti, če ne prav zdaj?

Mladi se poleg tega mnogokrat ločijo tudi že na prvi pogled. Tu so utrinki mladih, ki nas dopolnjujejo v SAP-ju.

Dokument: Best Practices: 4 keys to successfully managing a multigenerational workforce

V dokumentu preberite, kako pod eno streho uspešno združiti večgeneracijsko delovno silo, da bodo delovni procesi nemoteno tekli in boste dobro pripravljeni na izzive prihodnosti.

Prenesite tukaj >

Vas zanima več? Pišite mi:

mag. Maja Žagar

SAP Slovenija
Pišite mi Obiščite me na LinkedInu