new-zapis

Plačam ti, samo pojdi

Kadri

Ta zapis boste brali 3 min

Zappos, največji obutveni trgovec na svetu, ni vsakdanji delodajalec. Je prvo podjetje, ki je svojemu kadru ob zaposlitvi začelo brez zadržkov predstavljati tudi izhodno strategijo. Scenariju: “Če z delom prenehate danes, vam bomo ob izplačanih urah za opravljeno delo dodelili tudi bonus v višini 1.000 dolarjev,” se novi kandidati po opravljeni uvajalni dobi niso mogli izogniti.

Površno bi lahko rekli, da Zappos svoje zaposlene na ta način podkupuje, zato da se na razmeroma enostaven način znebi nepotrebnega kadra. In s tem ne bi prav nič zgrešili.

Zapposova filozofija delovanja je močno uperjena v stranke in brez zavzetih zaposlenih v podjetju ne bi mogli v pičlih nekaj letih iz nekaj milijonskega podjetja zrasti v kolektiv, ki beleži milijardne prodajne rezultate. Njihovo vodilo je preprosto in vsem razumljivo: “Če stranke ne moremo na vsakem koraku navdušiti, dela nismo opravili dobro.” Brezplačna poštnina in vračila, dostava v enem dnevu in odprta linija za stranke, kjer je dovoljeno storiti vse, kar si te želijo, tudi imeti 10-urno telefonsko seanso, tvorijo le košček vse širše sestavljanke storitev za stranke.

A če kdo, potem je prav Zappos primer, da morate, če želite ustvariti podjetje, ki si ga bodo ljudje zapomnili, vanj postaviti takšne ljudi, ki si tega želijo. Česar se pri Zapposu še kako dobro zavedajo.

Cilj Zapposove izhodne strategije je v zaposlenih vzbuditi razmislek, kaj jim je v življenju zares pomembno. Jasno, naj si v podjetju še tako prizadevate, da nekdo ostane, zaposleni, ki se znajde nekje, kjer ne želi biti, na koncu ne koristi nikomur. In takšnih je med novimi kandidati pri Zapposu približno 10 %. Deset odstotkov, ki bi utegnili še kako ogroziti uspešnost njihovega poslanstva.
Gallup je pred leti v svoji raziskavi pokazal, da imajo podjetja z v povprečju 9,3 zavzetega zaposlenega na vsakega nezavzetega, možnost, da za 147 % povečajo zaslužek. Nasprotno so pri podjetjih z 2,6 zavzetega zaposlenega na vsakega nezavzetega zaznali upad zaslužka za 2 odstotka glede na konkurenco. Občutite razliko?

Težko je verjeti, da bi se v bližnji prihodnosti še kakšno podjetje odločilo za tako skrajen ukrep, kot ga je uvedel Zappos, saj podjetja navsezadnje ne želimo kar tako razprodajati kadra. A je njihov pristop lahko več kot očiten signal, da je tako kot na stranke treba misliti tudi na počutje zaposlenih. V interesu bi vam moralo biti, da na delovno mesto ne prihajajo samo zato, da bi se pokazali, ampak zato, da sledijo ciljem. Osebnim in poslovnim.

Skrbeti za zaposlene je enako pomembno kot skrbeti za stranke

In smo pri zavzetosti. Naj vas ne preseneča, da se v podjetju pojavljajo težave ali vrstijo odhodi, če se z zaposlenimi prej niste aktivno ukvarjali. Tleči ogenj je treba gasiti veliko prej, preden se razraste v požar, zato se boste vodstva morala začeti bolj poglabljati v interese svojega kadra, se povzpeti nad anketne vprašalnike, da bi lahko pridobila uporabne podatke o zaposlenih, in razumeti, da imajo ljudje različna pričakovanja od vsakdanjega prihoda na delo.

Nenazadnje se v službi danes srečujejo predstavniki petih različnih generacij. Milenijce bolj zanima skupnost, družbena odgovornost podjetja, boljše ravnovesje med delom in službo, kar je morda v nasprotju z načeli starejših generacij.

Zato je strategije zavzetosti zaposlenih smiselno oblikovati na podlagi demografskih skupin, naziva, vrste dela, osebnih interesov, osebnih ciljev in na koncu tudi ciljev podjetja. In zahvaljujoč novim tehnologijam in orodjem imate vodstva sedaj prav to možnost, da iz podatkov, ki jih ustvarjajo zaposleni, pridobivate koristne informacije, vpogled v dogajanje v podjetju in sprejemate ustrezne ukrepe.

Šest načinov, kako vplivati na večjo zavzetost zaposlenih in izboljšati uspešnost poslovanja, smo zbrali tudi v spodnjem dokumentu. Verjamem, da vam utegne zelo koristiti.

Dokument: 6 Ways Social Collaboration Can Boost Employee Engagement

Samo 13 % zaposlenih je pri delu resnično zavzetih. V dokumentu odkrijte šest načinov, kako jih pripraviti, da bodo na delo prihajali bolj motivirani.

Prenesite tukaj >