2017-03-09-blogpost-zapis

Ko se na delovnem mestu sreča 5 generacij

Kadri

Ta zapis boste brali 4 min

Privoščil si jih je tudi ameriški komični šov Saturday Night Live. Milenijce namreč. V svojem izvirnem skeču so predstavnico generacije Y s telefonom v roki hudomušno postavili v situacijo, v kateri nonšalantno pristopi k šefu in povpraša, kdaj ji namerava dodeliti višjo funkcijo v podjetju. “Koliko časa pa si z nami?” se pozanima. ”Tri dni,” mu odvrne.

Vsi, ki smo imeli že priložnost delati z milenijci, se lahko prigodi samo glasno nasmejimo. Zagotovo nas je že večkrat navdal občutek, da so milenijci zelo nestrpni, kdaj tudi leni, imajo nenavadne zahteve in da se na delovnem mestu tako ne bodo dolgo obdržali. A to po drugi strani lahko samo pomeni, da jih ne razumemo dovolj dobro in premalo razmišljamo o tem, kaj od svojega delovnega mesta sploh pričakujejo. Pa ne samo oni! Marveč kar vsi zaposleni v podjetju.

Posamezne generacije gojijo drugačne vrednote in pristope k delu, zato je povsem normalno, da druga na drugo tudi drugače gledajo. Nekaj običajnih scenarijev, ki kažejo na medgeneracijski prepad, zgovorno nakazuje tudi spodnji prikaz:

BB
“Drug drugega razumemo, saj smo odraščali na enak način.”
BX
“Lahko bi bil moj naslednik.”
BM
“Tega bi se moral naučiti brez uporabe tehnologije”.
XB
“Veliko se lahko naučim od tebe.”
XX
“Najbrž se še ne bomo mogli prav kmalu upokojiti.”
XM
“Več vem od tebe, zato bi me moral poslušati.”.
MB
“Hej, saj obstaja aplikacija za to.”
MX
“Morda to že dolgo počneš, a jaz prinašam svež pristop.”
MM
“Če tukaj ne dobim, kar želim, bom službo poiskal drugje.”

Legenda:

B – “Baby boom” generacija
X – Generacija X
M – Milenijci

Tabela 1: Kako se generacije vidijo med seboj.

Toda z letom 2020 se bodo prvič v zgodovini na delovnem mestu srečali predstavniki petih generacij. PETIH. In če se že danes toliko časa ukvarjamo z milenijci, ker jih domnevno ne razumemo povsem, kaj bo šele jutri, ko bodo v podjetja začeli vstopati še Z-jevci s povsem novimi prepričanji? Kako boste poskrbeli, da se nobena generacija ne bo čutila zapostavljeno? In to prav v času, ko se na glavo obrača tudi celotna organizacijska struktura podjetij, kjer vodje nimajo nujno več tudi najdaljšega staža v podjetju?

Predstavljajmo si preprost konflikt:

za milenijce danes ni prav nič nenavadno, da mlajši direktorji upravljajo podjetja. Predstavniki starejših generacij obratno od njih razmišljajo, da jim visok položaj v podjetju po letih zvestobe pripada in da jim ne bo ukazoval nekdo z manj izkušnjami. Komu ustreči?

Z generacijskim problemom se danes ukvarja mnogo podjetij in organizacij, tudi sloviti New York Times, ki zaradi svoje organizacijske politike izgublja veliko vzhajajočih zvezd digitalnega novinarstva, ker posamezniki preprosto nimajo več potrpljenja, da bi 20 let čakali na boljšo pozicijo v podjetju, in priložnosti iščejo drugje.

Zato je v največji meri od vas odvisno, kako boste petgeneracijski kader motivirali za delo in kako boste skrbeli, da se bo znanje razvijalo in ohranjalo v podjetju.

Da bi si lahko na to odgovorili, moramo najprej spoznati profile posameznih generacij:

Tradicionalisti
(1925–1945)
“Baby boom” generacija
(1946–1964)
Generacija X
(1965–1979)
Generacija Y/Milenijci
(1980–1994)
Generacija Z
(1995–2010)
Dogodki
  • II. svetovna vojna
  • Avtomobil
  • Rock’n’Roll
  • Družina je vrednota
  • Črni petek
  • Hladna vojna
  • Civilna gibanja
  • Raziskovanje vesolja
  • Televizija
  • Vietnam
  • Konec hladne vojne
  • Padec berlinskega zidu
  • Prvi računalnik
  • Prvi mobilniki
  • Watergate
  • AIDS
  • Internet
  • 9/11
  • Playstation in Xbox
  • Rojstvo družbenih omrežij
  • Resničnostni TV
  • Globalizacija
  • Zaslon na dotik
  • Energijska, ekonomska in okoljska kriza
  • Družbena omrežja
  • Računalništvo v oblaku
  • Wikileaks
Lastnosti
  • Lojalnost
  • Požrtvovalnost
  • Predanost
  • Zanesljivost
  • Delavnost
  • Optimisti
  • Timsko delo
  • Delovne lastnosti
  • Pozitivni
  • Orientirani k cilju
  • Večopravilnost
  • Razmišljajo globalno
  • Samozavest
  • Družabnost
  • Moralnost
  • Raznolikost
  • Tehnološko podkovani
  • Raznolikost
  • Družbena odgovornost
  • Globalna povezanost
  • Rojeni s tehnologijo
Cilji pri delu
  • Ustvarjati zapuščino
  • Lastno podjetje
  • Služba za vse življenje
  • Ena kariera – varnost
  • Karierno pot kroji delodajalec
  • Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem
  • Lojalnost profesiji, ne nujno delodajalcu
  • Več karier v različnih industrijah
  • Delati s podjetjem, ne za podjetje
  • Sanjska služba
  • Delo za več podjetij
Zavzetost, odvisna od
  • Pripadnosti
  • Plačila
  • Varnosti / Plačila
  • Odnosov
  • Plačila
Priljubljeni kanali za komuniciranje
  • Osebni stik
  • Telefon
  • E-pošta
  • SMS
  • Družbena omrežja
  • Instantno sporočanje
  • Slike
  • Osebni stik

Tabela 2: Primerjava generacijskih razlik.

Nato moramo na razlike opozarjati tudi svoje zaposlene in jim s tem pomagati razumeti, kakšno vlogo imajo v podjetju in kako mu lahko še koristijo.

Dober približek tega je Sodexov program za zaposlene, ki je prepoznal, da je grajenje povezovalnega delovnega okolja, v katerem se znanja učinkovito predajajo med generacijami, mogoče ustvariti le s prepoznavanjem medgeneracijskih razlik, upoštevanjem tega, na kateri točki v življenju so njihovi zaposleni, ali so dosegli svoje cilje in kaj si želijo na delovnem mestu še doseči. Danes lahko zaradi tega:

  • povsem enostavno merijo stopnjo zavzetosti zaposlenega,
  • uvajajo treninge in izobraževanja zaposlenih,
  • različnim generacijam v podjetju nudijo različne ugodnosti,
  • vplivajo na končno zadovoljstvo kupcev.

Z razumevanjem vseh generacij, ki sestavljajo vaše delovno okolje, in načinov, kako delujejo in se med seboj povezujejo, lahko tudi vi podjetje s pravimi vzgibi pripravite na jutri. A nikar ne pozabite, da podjetje na koncu sestavljajo ljudje, zato jih po željah in predlogih ne pozabite povprašati tudi sami.